ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Η πληροφορική στο Γυμνάσιο δεν έχει ως στόχο την κατάρτιση των μαθητών σε εφήμερες τεχνολογικές γνώσεις ή δεξιότητες. Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με την χρήση του υπολογιστή μέσα από δημοφιλή εργαλεία με στόχο να είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε και τα πιο εξειδικευμένα.
Έτσι, στην Α΄ Γυμνασίου ασχολούμαστε με γενικά θέματα όπως είναι το υλικό του υπολογιστή, η προστασία του από ιούς, η εργονομία στο χειρισμό του ενώ παράλληλα εξασκούμαστε στη χρήση και στις βασικές λειτουργίες μέσω της ζωγραφικής και του Word. Ένα μεγάλο κεφάλαιο είναι επίσης η ασφαλής χρήση υπηρεσιών του διαδικτύου όπως η αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών και το ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Παρουσίαση

Α΄ΤΑΞΗ

Εργονομία. Μια παρουσίαση με τις βασικές αρχές εργονομίας, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή δίχως να βλάπτεται η υγεία μας. Παρουσίαση

Κακόβουλο λογισμικό. Μια παρουσίαση για τους ιούς, τα είδη τους και τον τρόπο προστασίας του υπολογιστή μας από αυτούς. Παρουσίαση.

Β΄ΤΑΞΗ

Στην Β΄Γυμνασίου γίνεται μια πιο εξειδικευμένη προσέγγιση του υπολογιστή καθώς μελετούμε το εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας, τις συσκευές που την απαρτίζουν και τα χαρακτηριστικά τους. Το βασικό λογισμικό με το οποίο ασχολούμαστε είναι τα λογιστικά φύλλα (Microsoft Excel). Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο είναι τα πολυμέσα. Μελετούμε θεωρητικά αλλά και με χρήση ελεύθερου κατά κανόνα λογισμικού τα βασικά στοιχεία μιας εφαρμογής πολυμέσων.

Μπορείτε να δείτε ένα βίντεο που φτιάξαμε με το windowsmoviemaker, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνεται στο πακέτο των windows. Είναι μια παρουσίαση του AllStarGameτου σχολείου μας. Παράδειγμα.

 

Γ΄ΤΑΞΗ

Στην Γ΄Γυμνασίου μπαίνουμε στα βαθιά νερά της πληροφορικής καθώς ασχολούμαστε με τον προγραμματισμό. Γνωρίζουμε τις βασικές αρχές του μέσα από δύο βασικά περιβάλλοντα. Την Γλώσσα logo με το λογισμικό MicroworldPro, μια εφαρμογή του οποίου μπορείτε να δείτε στον υπολογιστή αυτό και με το Scratch, ένα λογισμικό που υποστηρίζεται από το MIT Media Lab.

Microworlds Pro. Yλοποιεί την γλώσσα Logo. Το παιχνίδι Rally που υλοποιήσαμε περιλάμβάνει αρκετές πίστες (σελίδες) και αρκετές διαδικασίες. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου (χελώνα) γίνεται με το ποντίκι.

 

Scratch. Λογισμικό που υποστηρίζεται από το ΜΙΤ. Το παιχνίδι Space Mission που υλοποιήσαμε έχει ως στόχο να οδηγήσουμε το διαστημόπλοιο στον πλανήτη ακολουθώντας το μονοπάτι και αποφεύγοντας τα εμπόδια χρησιμοποιώντας τα βελάκια. Περιλαμβάνει 5 αντικείμενα που κινούνται αυτόνομα και ένα που είναι χειρίζεται ο παίκτης με το πληκτρολόγιο. Το παιχνίδι levels που υλοποιήσαμε περιλαμβάνει 12 αντικείμενα και έχει 4 πίστες και έχει ως στόχο να φέρουμε την γάτα στο δεξί άκρο της οθόνης χωρίς να ακουμπήσει τις μπάλες.

Sploder. Το sploder είναι ένα από τα πολλά εργαλεία που διατίθενται δωρεάν στο internet για την δημιουργία παιχνιδιών. Παρέχει την δυνατότητα να δημιουργήσουμε πολλών διαφορετικών τύπων παιχνίδια για τον υπολογιστή. Το Biohazard Chaos που δημιουργήσαμε είναι ένα παιχνίδι δράσης. Ο σκοπός του παίκτη είναι να ξεπεράσει τα εμπόδια και την καλοσχεδιασμένη  τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών που παρέχονται από το περιβάλλον, ώστε να ολοκληρώσει και τα 6 επίπεδα. Το παιχνιδι Beyond Reality είναι όπως λεει και ο τιτλος του ένα παιχνιδι φαντασιας  με εξωπραγματικα οπλα και τερατα. Το παιχνιδι αποτελειται από 4 διαφορετικα επιπεδα το καθενα με διαφορετικη δυσκολια.

 MicrosoftPowerpoint. Με τη χρήση υπερσυνδέσμων δημιουργήσαμε ένα απλό παιχνίδι

Υπεύθυνη Καθηγήτρια:  Μ. Πετροπούλου

Συνεργάστηκαν οι μαθητές: Σ. Θεοδώσης, Ι. Καπράλος, Ν. Καρελλάς, , Α. Νικολούζος, Ορ. Παπαλέξης, Φ. Σουπίδης, Δ. Στεργίου, Γ. Σωτηρίου