Στο 59ο Παιδαγωγικό Συνέδριο του Συλλόγου Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο Μέγας Βασίλειος», το οποίο διεξήχθη στο Αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών, συμμετείχε με εισήγηση ο φιλόλογος καθηγητής του Λυκείου Μελισσίων και συγγραφέας κ. Μιχαηλίδης Μάριος. Το θέμα το οποίο πραγματεύτηκε είναι:
Οριοθετώντας στις συνειδήσεις των παιδιών τα ανθρώπινα δικαιώματα
Δείτε παρακάτω διαγραμματικά τα βασικά σημεία της εισήγησης.
Η έννοια του δικαιώματος.
Η Οργουελική διαστροφή σχετικών με τα δικαιώματα εννοιών στον δημόσιο λόγο.
Η διαμόρφωση της ταυτότητας κατά την εφηβεία.
Ο ρόλος των φορέων παιδείας στη διαμόρφωση της κοινωνικής και πολιτικής συνείδησης του μαθητή.
Πώς διαχέεται ο αξιακός σχετικισμός στον χώρο της εκπαίδευσης και πώς αναπαράγεται η κυρίαρχη ιδεολογία του άκρατου δικαιωματισμού στα σχολικά εγχειρίδια (στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας – Β΄ Λυκείου).
Η πολιτική διάσταση του ζητήματος.
Ανάδειξη των υγιών παραμέτρων των εννοιών που συνδέονται με τα δικαιώματα.
Η συγκρότηση υγιούς ταυτότητας του εφήβου και η ιερότητα του ανθρώπινου προσώπου.
Η αξία του κλίματος εμπιστοσύνης στη σχολική τάξη.
Η ανάγκη ενίσχυσης της ελληνικής ταυτότητας και της εθνικής συνείδησης.
Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα δημοκρατικής παιδείας. Μαθήματα – οχήματα αναπροσανατολισμού.
Απομυθοποίηση της αυθεντίας των μηχανισμών κοινωνικού ελέγχου και χειραγώγησης.
Συντασσόμενοι μαχητικά με τους αντιφρονούντες της διεθνοποιημένης πολιτισμικής «πρωτοπορίας».
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την εισήγηση του κ. Μιχαηλίδη εδώ:
Οριοθετώντας στις συνειδήσεις των παιδιών τα ανθρώπινα δικαιώματα
Δείτε επίσης διαγραμματικά τα πορίσματα του συνεδρίου:
Η έννοια του άκρατου δικαιωματισμού και η διαστροφή των εννοιών που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα αναπαράγονται και στο πεδίο της εκπαίδευσης.
Ο χαρακτήρας της εφηβικής ψυχής είναι ευάλωτος. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη διαμόρφωσή της ταυτότητας του εφήβου.
Επιτακτική η ανάγκη να καταδειχθούν οι υγιείς παράμετροι των εννοιών που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η ισχυροποίηση της ιδιαίτερης ταυτότητας του εφήβου θα πραγματωθεί στη βάση της ηθικής ανάπτυξης και της ενίσχυσης της πνευματικής αυτονομίας του.
Η συγκρότηση εθνικής και πολιτικής συνείδησης ως όπλο ενάντια στην προπαγάνδα και την ιδεολογική χειραγώγηση των μαθητών.