Στο μάθημα της Φυσικής οι μαθητές της Ε’ τάξης έμαθαν για τα μίγματα μέσα από απλά πειράματα, συνδυάζοντας τη θεωρία με την πράξη.

Στο πρώτο πείραμα ανακατέψαμε σε τρία διαφορετικά ποτήρια διάφορα υλικά, σημειώνοντας την φυσική κατάσταση στην οποία βρίσκονται και έτσι φτιάξαμε αντίστοιχα τρία μίγματα. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν φασόλια, φακές ρύζι, νερό, αλάτι και λάδι. Τελικά διαπιστώσαμε ότι τόσο τα συστατικά ενός μίγματος, όσο και το μίγμα που προκύπτει μπορεί να βρίσκονται σε στερεή, υγρή ή και αέρια φυσική κατάσταση.

Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο δεύτερο πείραμά μας, όπου εκτός από τα προαναφερθέντα υλικά, χρησιμοποιήσαμε και οινόπνευμα, ζάχαρη, χώμα, νέφτι και πιπέρι. Αυτή τη φορά ανακατέψαμε σε οχτώ διαφορετικά ποτήρια τα υλικά μας και καταγράψαμε σε ένα πινακάκι τα μίγματα που προέκυψαν. Οι μαθητές, αφού τα παρατήρησαν προσεκτικά, σημείωσαν στο πινακάκι σε ποια μίγματα μπορούσαν να διακρίνουν τα συστατικά τους και σε ποια όχι. Σε αυτό το σημείο η θεωρία ήρθε να «δέσει» με την πράξη και μάθαμε δύο νέες έννοιες: τα ετερογενή μίγματα, στα οποία μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους και τα ομογενή ή αλλιώς διαλύματα, στα οποία δεν μπορούμε.

Τελικά, η μάθηση στις φυσικές επιστήμες μέσα από την μέθοδο της ανακάλυψης και των πειραμάτων γίνεται τόσο διασκεδαστική!