Στο μάθημα της Φυσικής οι μαθητές της Ε’ τάξης έμαθαν πώς ονομάζονται τα σώματα ανάλογα με το πόσο φως τα διαπερνά. Όπως συνήθως, το μάθημα έγινε με ένα απλό και κατανοητό πείραμα, για να συνδυάσουμε τη θεωρία με την πράξη.

Σε μία από τις παρακάτω φωτογραφίες μπορείτε να δείτε τα υλικά του πειράματος: χαρτόνι, ταινία, άχρωμη ζελατίνα, λευκό χαρτί, ρυζόχαρτο, χρωματιστή ζελατίνα, λευκό και μαύρο χαρτόνι, αλουμινόφυλλο, χαρτοπετσέτα, και λαμπατέρ.

Σε ένα χαρτόνι ανοίξαμε ένα «παραθυράκι». Στερεώσαμε με ταινία στο «παραθυράκι» καθένα από τα υλικά, τα οποία ήταν σημειωμένα σε ένα πινακάκι. Σβήσαμε τα φώτα του εργαστηρίου και κλείσαμε τις κουρτίνες  έτσι ώστε ο χώρος να είναι όσο λιγότερο φωτεινός γίνεται. Ένα παιδί κρατούσε το λαμπατέρ αναμμένο και ένα άλλο κρατούσε το χαρτόνι με τα διάφορα υλικά ανάμεσα στο αναμμένο λαμπατέρ και στο πρόσωπό του. Ο μαθητής ή η μαθήτρια που κρατούσε το χαρτόνι με το «παραθυράκι» παρατηρούσε πόσο φως μπορούσε να περάσει στο κάθε υλικό, το ανακοίνωνε στην τάξη και οι μαθητές  συμπλήρωναν τον πίνακα στην αντίστοιχη θέση: πολύ, λίγο ή καθόλου φως. Σε αυτό το σημείο η θεωρία ήρθε να «δέσει» με την πράξη και διατυπώσαμε το συμπέρασμα ότι τα σώματα χαρακτηρίζονται διαφανή, ημιδιαφανή και αδιαφανή ανάλογα με το πόσο φως περνά μέσα από αυτά. Τέλος, κλείσαμε το μάθημά μας συζητώντας για την χρήση και την εφαρμογή αυτών των υλικών στην καθημερινή μας ζωή.

Για άλλη μια φορά καταλάβαμε ότι τα πειράματα κάνουν την εκμάθηση της Φυσικής «παιχνιδάκι»!